مقاله از : مرکز طراحی سایت ارزان
چند مورد مهم موقع گزینش رنگ در طراحی وب سایت
رنگها معمولا در ۱۰ ثانیه ابتدایی تاثیر خیلی زیادی در احساسات مخاطبان بر جای میگذارند، پس انتخاب رنگ در طراحی سایت اهمیت فراوانی دارد.
اثر رنگ می تواند کاربر وب سایت را علاقه مند به خریدن جنس و حتی منجر به کم کردن ارزش آن جنس در ذهن کاربر کند.
رنگها در طراحی سایت تنها باعث تشدید احساس کاربران در یک موضوع نمی شوند بلکه تاثیر مستقیم در رفتار آنان دارد.
تاثیرگذاری رنگ در وب سایت ها باید با توجه به فرهنگهای متفاوت باشد. چراکه هر ملیت و هر حرفه در هر منطقه ای از سلیقه رنگی متفاوتی برخوردار است.
رنگها همیشه دربر دارنده پیام هستند هر رنگی که در وب سایت خود به کار برده اید انتقال دهنده ی هدف خاصی خواهد بود.
برخی از تاثیر رنگهای مختلف در احساسات افراد در زیر آورده ایم:
سفید: حامل انرژی است و خستگی را از ذهن مخاطبان سایت می برد. اشاره دارد به صداقت، تمیزی ، صمیمیت، آرامش و معاصر بودن دارد. و مناسب ترین رنگ برای پس زمینه وب سایت هاست.
سیاه: ایده آل برای رنگ متون در زمینه روشن است. اشاره به ظرافت، قوی ، دلیری و توانایی و باستان بودن چیزی دارد.
رنگ قرمز: رنگی است که بیشترین احساس را در کاربرانبرانگیخته می کند وباعث بالا رفتن هیجان و تنفس در کابران می شود. در اولین نگاه توجه کاربر را در وب سایت جلب می کند و نشانگر هیجان، سرعت، توانائی و احساسات شدید است.
آبی: نشانگر امنیت ، اعتماد، مسئولیت پذیری، عظمت و جایگاه و سرماست. در تجارت تضمین مالی را در کابران برانگیخته خواهد کرد. و یکی از همه بهترین رنگهاست.
سبز: این رنگ معمولا در وب سایت ها راحت تر به نظر می آید و نماد تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت است. در تجارت نمادی از مقام و ثروت است.
قهوای: رنگ کره خاکی است و بسیار در طبیعت دیده می شود.نشان دهنده قدرت مالی و کمک کننده بودن است و از تاثیر گذاری بالای نیز بهره مند است.
خاکستری: در تجارت به معنی سنتی بودن است و نماد کار های علمی، نفوذ و اعتبار و نشانه صمیمیت زیاد است
بنفش: دارای وقار، معنویت، شاهانه رفتار کردن ، عیش و نعمت و از نمادهای اعتبار و نفوذ است. نشانه ی بزرگی و طرفدار هنر و سبکهای هنری در تجارت است.
صورتی: دارای ملایمت خاصی است و نشان دهنده ظرافت ، شیرینی ، زنانگی ، بی گناهی و پرورش کودک وگل می باشد.
نارنجی: نشانه هیجان سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی در میان رنگ هاست.
زرد: رنگ خورشید و باعث افزایش تمرکز و یادگیری است و نشانه ، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت بوده و برای تاکید نیز به کار می رود .
طلایی: در علم تجارت نشانگر پرستیژ و داشتن قیمت بالاست.
نقره ای: نشان دهنده علمی بودن کار و دارای پرستیژ ویژه و به وب سایت اعتبار می بخشد.
طراحی وب سایت با انتخاب رنگ آمیخته است. زمانی که می خواهید طراحی وب سایت خود را انجام دهید حتما باید به هدف خود بیاندیشید که چه احساسی را می خواهید به کابران انتقال دهید، به پیامی که به صورت بصری از طریق رنگها منتقل می کنید دقت کنید که تا چه اندازه تاثیر آن رنگ بر ذهنیت کاربر می تواند موثر باشد ، بعد رنگ سایت خود را انتخاب کنید.