طراحی و ساخت سایت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

طراحی و ساخت سایت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

وظایف ساق دوش در مراسم عروسی

 وظایف ساقدوش در مراسم حنابندان

 وظایف ساقدوش در جشن حنابندان :انتخاب ساقدوش

برای عروس خانم و داماد از توصیه های می باشد که می بایست در برگزاری جشن حنابندان به آن تمرکز داشت.

 برای اینکه ساق دوش عروس خانم یا ساقدوش شاداماد باشید باید با مسئولیت های

ساقدوش در جشن عروسی آشنایی داشته باشید. لغت ساقدوش ریشه درتاریخ مردم آذربایجان ایران دارد و عموما واژه ی سولدوش نیز با امده . ساقدوش و سولدوش دو مردی هستند

که رابطه ی خویشاوندی نزدیکی ( مثل برادر ) نسبت به داماد دارند و در مراسم عروسی سمت راست و چپ او ایستاده و او را در طول مراسم عروسی همراهی می کنند . اما در فرهنگ غربی این موضوع کمی متفاوت است و عروس ها هم ساقدوش دارند که قوانین خاصی برای این موضوع باید رعایت شود . اگر دوست دارید ساقدوش عروس داشته باشید باید بدانید که معمولا دختر خانم ها و آقا پسرهایی که مجرد باشند می توانند ساقدوش عروس و داماد شوند . در ادامه به تعدادی از وظایف و خط قرمز های همراهان ساقدوش ها خواهیم پرداخت.


کادو فراموش نشود

حتی اگر به عنوان همراه ساقدوش نیز وارد مهمانی می شوید باز هم مهمان هستید و عروس داماد برای بودن شما در مراسم هزینه کرده اند. پس بهتر است این هزینه و امکان حضور را با هدیه ای و یا سبد گلی پاسخ دهید.

 

گوشی خود را سایلنت کنید

به عنوان همراه ساقدوش معمولا در قسمت های مهم عروسی نیز حضور دارید . پس دقت کنید که در طی مراسم هایی مانند عقد گوشی خود را سایلنت نمایید. صدای پیامک و یا حتی صحبت کردن شما نسبت به دیگر مهمانها زشتتر دیده می شود.

 

به هیچ وجه به عروس درباره مشکلات به وجود آمده چیزی نگویید.

عروس در روز های آخر و به خصوص در روز عروسی با لیستی بلند بالا از مسائل و کارهایی که باید انجام دهد روبروست و مشکلاتی از قبیل لباس های ساقدوش ها و نبودن یکی از آنها سر موقع مسائلی است که خودتان باید حل کنید و به خاطر داشته باشید که باید تحت هر شرایطی حل شوند

 

تحت هر شرایطی باید خوش اخلاق و پر انرژی باشید.

یکی از مهمترین وظایف شما ایجاد فضایی دوستانه و آرام برای عروس است بنابراین هرگونه مشکل، بداخلاقی، ناراحتی و یا درگیری را باید از دید عروس مخفی نگه دارید و از برخورد تند عروس ناراحت نشوید.

با توجه به فشارهای روز عروسی حتی بین صمیمی ترین دوستان که سالهاست با یکدیگر بحث و جدل نداشته اند ممکن است اختلافی به وجود آید. مهمترین کاری که باید انجام دهید این است که حرفها را جدی نگرفته و آنها را شخصی برداشت نکنید.

 

توصیه‌هایی در مورد اتاق کودکان

 توصیه‌هایی در مورد اتاق کودکان


 نکته‌هایی در زمینه ی اتاق کودکان:

 
وقتی کوچولوها تازه شروع به راه رفتن کرده اند، یعنی حدود 1 تا 3 سال دارد و شروع به راه رفتن کرده، می بایست با اتاق کودکی وی با ایراد روبرو خواهید شد. کوچولو شما در این زمان دلش می‌خواهد پویایی بشخصه داشته باشد، می‌خواهد بازی کند و رشد حرکتی او روز به روز بیشتر می‌شود.کودک در این سن علاقه دارد آزادانه حرکت کند و از دیدن استقلال خود لذت می‌برد. شما باید فضایی برای گسترش آزادی او فراهم کنید؛ جایی که بتوانند به راحتی در آن بدوند و جای امنی که بتوانند بالا و پایین رفتن را تمرین کنند. بنابراین باید اتاق را برای تمام این کارهای او آماده کنید، زیرا او در این شرایط ممکن است بارها از وسایل اتاقش آسیب ببیند. تمام این‌ها ثابت می‌کند بعد از این‌که فرزند شما به راه رفتن افتاد لازم است تغییراتی در چیدمان اتاقش بدهید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند بهترین و امن‌ترین اتاق را برای فرزند نوپای‌تان فراهم کنید.

تم‌های خلاقانه
این سن برای بچه‌ها سن رشد خلاقیت آن‌هاست. برای این‌که بتوانید این خلاقیت را تقویت کنید می‌توانید برای اتاق کودک‌تان از طرح‌ها و نقاشی‌ها استفاده کنید. رنگ‌های متنوع، ملایم و شاد به رشد کودکان کمک می‌کند. انواع این طرح‌ها در بازار وجود دارند. فقط باید بدانید فرزند شما با چه طرح و رنگی بیشتر ارتباط برقرار می‌کند. بهتر است از شلوغ کردن اتاق و رنگ‌آمیزی آن با رنگ‌های شاد و تند خودداری کنید. طرح‌هایی مثل سفینه‌های فضایی یا فضاهای زیر اقیانوس بیشتر برای نوجوانان مناسب است. بهتر است برای اتاق کودک نوپا از طرح‌های کارتونی با رنگ‌های ملایم استفاده کنید. شما می‌توانید طرح یا عکس شخصیت کارتونی مورد علاقه کودک خود را تابلو کنید یا بدهید به شکل کاغذدیواری درآورند تا بتوانید آن را به دیوار بزنید. حتی می‌توانید بخشی از دیوار را کاغذ بچسبانید و به کودک اجازه دهید روی آن قسمت از دیوار نقاشی بکشد. البته بهتر است این را به بعد از 2 سالگی موکول کنید.

یک تخت خواب مطمئن
شما برای این سن کودک دیگر نمی‌توانید از تخت و پارک استفاده کنید. اما همچنان استفاده از تخت چوبی نوزاد بهتر از تخت نوجوان است. تخت‌های میله‌دار باعث می‌شوند کودک شما که هنوز به طور کامل توانایی کنترل خود را ندارد، موقع غلتیدن یا بیدار شدن از تخت نیفتد. استفاده از تحت‌های نوجوان که کنارشان نرده محافظ دارند هم برای این سن کودک مناسب است. کودک شما در 2 سالگی می‌تواند انتخاب کند. سعی کنید ملحفه یا لحاف او را از طرح‌هایی انتخاب کنید که دوست دارد. با این روش می‌توانید او را به خواب ترغیب کنید.


نخستین لپتاپ نازک دنیا به بازارامد


نخستین لپتاپ نازک آسیایی به بازارامد

یک کارخانه آسیایی از نخستین  لپ تاپ نازک آسیایی  در نمایشگاه کامپیوتکس چهره برداشت.

به گزارش آبان، شرکت های زبانزد در زمینه تولید کامپیوتر های شخصی با مبارزه بر سر کاهش قطر رایانه های خود با همدیگر رقابت جدی را کلیدزده. برای مثال شرکت اپل با ساخت آخرین مدل لپ تاپ مک بوک خود به ضخامت ۱۳.۱ میلیمتر و شرکت اچ پی هم با ساخت لپ تاپ ۱۰.۴ میلیمتری پا به عرصه این رقابت گذاشته اند.

صفحه نمایشگر ZenBook ۳ دارای زاویه دید ۱۷۸ درجه ای است و از آخرین نسل پردازشگر i۷ برخوردار و دارای حافظه رم ۱۶ گیگاباتی و SSD یک تراباتی است.

در لپ تاپ های جدید محصول ایسوز، سیستم خنک کننده ای وجود دارد که از یک فن پلیمری کریستال مایع به قطر ۳ دهم میلیمتر و یک لوله گرما با آلیاژ مس برای خارج کردن حرارت دستگاه استفاده می شود.

باتری این لپ تاپ ۴۰ Wh لیتیوم پلیمر است که می تواند تا ۹ ساعت شارژ داشته باشد.

در ZenBook ۳ درگاه USB-C برای انجام سریع شارژ وجود دارد که ظرف مدت ۴۹ دقیقه می توان ۶۰ درصد باتری را شارژ کرد.

لپ تاپ های جدید ایسوز در سه رنگ آبی، خاکستری و رز گلد عرضه شده اند و قیمت آنها از ۹۹۹ دلار تا یک هزار و ۹۹۹ دلار با توجه به نوع حافظه و سیستم پردازشگر متفاوت است.

هزینه زندگی در استرالیا به چه صورت می باشد

هزینه زندگی در استرالیا چگونه است

آشنایی هزینه زندگی در استرالیا  به طور حدواسط , دلیلی براین موضوع میشود تا شما از جنبه مالی با آمادگی بیشتری داخل این سرزمین بشوند .سرزمین استرالیا کنونا به عنوان ازجمله سرزمین ها ی مدرن و موفق در زمینه مالی شناخته میشود.سیاست های اقتصادی استرالیا باعث قرار گرفتن این کشور در میان 10 کشور برتر دنیا در زمینه اقتصاد شده است. این موضوع نشان دهنده رفاه اقتصادی و اجتماعی خوب این کشور میباشد.سطح بالای رفاه اجتماعی و اقتصادی در کشور استرالیا باعث شده تا هر ساله تعداد بسیاری از متقاضیان مهاجرت برای اخذ اقامت استرالیا اقدام کنند.در کشور ما نیز هر ساله تعداد بسیاری از متقاضیان مهاجرت به استرالیا, با مراجعه به دفاتر مهاجرت و یا وکلای مهاجرت به دنبال اخذ اقامت قانونی استرالیا میباشند.یکی از مهمترین دغدغه های این افراد اطلاع پیدا کردن از میزان هزینه های زندگی در استرالیا میباشد.

اگر در فضای مجازی چرخی بزنید متوجه میشوید که در وبسایت های مختلف, هزینه ها و نکات متفاوتی را در مورد لیست هزینه های زندگی در استرالیا ارائه میدهند.اما ما در ادامه مقاله با استفاده و  ترجمه لیست هزینه های ارائه شده از سوی یکی از معتبرترین سایتهای مقایسه هزینه زندگی سعی در راهنمایی شما برای مهاجرت به استرالیا به بهترین نحو را داریم.

هزینه زندگی در استرالیا

یکی از مهمترین عواملی که در میزان هزینه های زندگی در هر جامعه ای تاثیر گذار است, کیفیت زندگی در آن کشور است.هرچندکه معیار های بسیاری برای تعیین کیفیت زندگی در یک جامعه تعیین شده است اما بازهم اندازه گیری این کیفیت کار راحتی نمیباشد.از جمله عوامل اساسی که در میزان رفاه و کیفیت جامعه تاثیر دارد میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • میزان جرم و جنایت در جامعه
  • میزان دسترسی به امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی
  • ثبات سیاسی
  • تامین زیرساخت های زندگی
  • ثبات اقتصادی

در جامعه امروز استرالیا این موارد به صورت کاملا عینی قابل مشاهده است.این موضوع نشان دهنده استاندارد بالای این کشور برای زندگی روزمره میباشد.البته این استانداردها از جمله دلایل اصلی بالا بودن هزینه های زندگی در استرالیا برای مهاجران و دانشجویان میباشد.البته بالا بودن میزان دستمزد در استرالیا باعث شده تا فشاری بر شهروندان و افرادی که مجوز کار در استرالیا را دریافت کرده اند وارد نشود.در ادامه نکات دیگری که باعث افزایش رفاه اجتماعی استرالیا و تبدیل شدن این کشور به عنوان یکی از بهترین کشور های دنیا برای زندگی توضیح داده شده است.

شاخص توسعه انسانی در استرالیا

"شاخص توسعهٔ انسانی یا HDI  ، معیاری نسبی برای سنجش امید به زندگی، سواد، چگونگی و سطح آموزش و به شکل کلی، میزان استانداردهای زندگی در جوامع بشری است. شاخص توسعه انسانی با استفاده از سنجش میزان رفاه به‌ ویژه رفاه در میان کودکان و افراد با سنین پایین برآورد می‌گردد. از این آمارها می‌توان برای سنجش توسعه‌یافتگی کشورها، تاثیر سیاست‌های اقتصادی بر استانداردهای زندگی استفاده کرد. این برآورد برای نخستین بار توسط یک اقتصاددان پاکستانی به نام محبوب الحق و اقتصاددانی هندی به نام آمارتیا سن ابداع شد." این تعریفی است که برای شاخص توسعه و رفاه انسانی از سوی سازمان ملل متحد تعیین شده است.بر اساس این تعریف هرساله لیستی از برترین کشور های جهان از لحاظ رفاه اجتماعی و شاخص توسعه انسانی منتشر میشود.در این لیست همواره کشور استرالیا به عنوان به عنوان یک از 5 کشور برتر دنیا حضور داشته است.اما در آخرین رده بندی در سال 2015 کشور استرالیا با گذشتن از سوئیس و قرار گرفتن در جایگاه دوم این رده بندی, توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت را به خود جلب کرد.نمره استرالیا در این رده بندی 0.935 بوده است.شاخص توسعه انسانی ارقامی از صفر تا یک را دربر می‌‌‌‌گیرد که هرچه این رقم برای یک کشور بیشتر باشد دلالت بر توسعه یافتگی بیشتر آن کشور در حوزه انسانی دارد.سه رتبه اول این لیست همانند سالهای گذشته, به ترتیب در اختیار نروژ, استرالیا و سوئیس میباشد.در کشور چین,که به عنوان یکی از برترین اقتصاد های دنیا و به عنوان یک کشور پیشرفته شناخته میشود این عدد نزدیک به 0.663 میباشد.این عدد نشان دهنده پایین بودن میزان کیفیت زندگی در چین برای اکثریت مردم میباشد.

گوگل می‌خواهد یک کامپیوتر به چشم کار بگذارد

google  به فکر است که یک کامپیوتر به دیدگانتان نصب کند

کمپانی google  می‌خواهد یک کامپیوتر در چشم تزریق کند

این کمپانی دوربینی ساخته است که بی انکه بخواهید هر روز عینک بگذارید یا لنز بزنید ، سو دیدگانتان را اصلاح می‌کند. اما برای استفاده از این وسیله فرد باید کاری شبیه به تزریق انجام دهد. بعد از این که از طریق جراحی لنز چشم از کپسول چشم فرد برداشته شد، مایعی چسب مانند درون کپسول تزریق می‌شود، پزشکی که این جراحی را انجام می‌دهد “گجت داخل چشمی” را به کپسول لنز می‌چسباند.

این مایع، پس از تزریق، جامد می‌شود تا کپسول‌ لنز چشم و گجت را به هم بچسباند، و از این راه یک لنز طبی الکترونیکی بسازد. این لنز الکترونیکی مشکل بینایی فرد را برطرف می‌کند. سنسوری که در این وسیله وجود دارد قابلیت تشخیص دید اجسام دور و نزدیک را دارد و از این رو دیدی کاملا واضح به فرد می‌دهد.

گوگل برای این گجت درخواست حق ثبت اختراع کرده است. این درخواست که در سال 2014 به صورت پرونده درآمده بود، هفته‌ی گذشته منتشر شد. گوگل این گجت را یک لنز الکترونیکی می‌داند که بینایی را افزایش می‌دهد و فقط کافی است یک بار تزریق شود. البته شاید تزریق گجت به چشم خیلی ایده‌ی جالبی به نظر نرسد، اما یک‌بار کافی است تا همیشه از دردسر عینک و لنزهای طبی راحت شوید.

این اولین باری نیست که گوگل به ساخت تکنولوژی برای چشم انسان علاقه نشان داده. این غول تکنولوژی پیش از این اختراع لنز طبی هوشمند را هم به نام خود ثبت کرده است. این لنزهای هوشمند با انرژی خورشید کار می‌کنند و در کنار آن کارهایی مثل اندازه‌گیری سطح گلوکوز خون را انجام می‌دهند.

اما ثبت اختراع “گجت داخل چشمی”به این معنی نیست که این وسیله به زودی در دسترس قرار می‌گیرد. شاید باید چند سال دیگر هم با همین لنزهای‌ طبی و عمل‌های قابل برگشت با لیزر سر کنیم تا این تکنولوژی به مرحله‌ی اجرا برسد.