طراحی و ساخت سایت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

طراحی و ساخت سایت حرفه ای

آموزش طراحی و ساخت سایت به صورت حرفه ای

توصیه‌هایی در مورد اتاق کودکان

 توصیه‌هایی در مورد اتاق کودکان


 نکته‌هایی در زمینه ی اتاق کودکان:

 
وقتی کوچولوها تازه شروع به راه رفتن کرده اند، یعنی حدود 1 تا 3 سال دارد و شروع به راه رفتن کرده، می بایست با اتاق کودکی وی با ایراد روبرو خواهید شد. کوچولو شما در این زمان دلش می‌خواهد پویایی بشخصه داشته باشد، می‌خواهد بازی کند و رشد حرکتی او روز به روز بیشتر می‌شود.کودک در این سن علاقه دارد آزادانه حرکت کند و از دیدن استقلال خود لذت می‌برد. شما باید فضایی برای گسترش آزادی او فراهم کنید؛ جایی که بتوانند به راحتی در آن بدوند و جای امنی که بتوانند بالا و پایین رفتن را تمرین کنند. بنابراین باید اتاق را برای تمام این کارهای او آماده کنید، زیرا او در این شرایط ممکن است بارها از وسایل اتاقش آسیب ببیند. تمام این‌ها ثابت می‌کند بعد از این‌که فرزند شما به راه رفتن افتاد لازم است تغییراتی در چیدمان اتاقش بدهید. این توصیه‌ها به شما کمک می‌کند بهترین و امن‌ترین اتاق را برای فرزند نوپای‌تان فراهم کنید.

تم‌های خلاقانه
این سن برای بچه‌ها سن رشد خلاقیت آن‌هاست. برای این‌که بتوانید این خلاقیت را تقویت کنید می‌توانید برای اتاق کودک‌تان از طرح‌ها و نقاشی‌ها استفاده کنید. رنگ‌های متنوع، ملایم و شاد به رشد کودکان کمک می‌کند. انواع این طرح‌ها در بازار وجود دارند. فقط باید بدانید فرزند شما با چه طرح و رنگی بیشتر ارتباط برقرار می‌کند. بهتر است از شلوغ کردن اتاق و رنگ‌آمیزی آن با رنگ‌های شاد و تند خودداری کنید. طرح‌هایی مثل سفینه‌های فضایی یا فضاهای زیر اقیانوس بیشتر برای نوجوانان مناسب است. بهتر است برای اتاق کودک نوپا از طرح‌های کارتونی با رنگ‌های ملایم استفاده کنید. شما می‌توانید طرح یا عکس شخصیت کارتونی مورد علاقه کودک خود را تابلو کنید یا بدهید به شکل کاغذدیواری درآورند تا بتوانید آن را به دیوار بزنید. حتی می‌توانید بخشی از دیوار را کاغذ بچسبانید و به کودک اجازه دهید روی آن قسمت از دیوار نقاشی بکشد. البته بهتر است این را به بعد از 2 سالگی موکول کنید.

یک تخت خواب مطمئن
شما برای این سن کودک دیگر نمی‌توانید از تخت و پارک استفاده کنید. اما همچنان استفاده از تخت چوبی نوزاد بهتر از تخت نوجوان است. تخت‌های میله‌دار باعث می‌شوند کودک شما که هنوز به طور کامل توانایی کنترل خود را ندارد، موقع غلتیدن یا بیدار شدن از تخت نیفتد. استفاده از تحت‌های نوجوان که کنارشان نرده محافظ دارند هم برای این سن کودک مناسب است. کودک شما در 2 سالگی می‌تواند انتخاب کند. سعی کنید ملحفه یا لحاف او را از طرح‌هایی انتخاب کنید که دوست دارد. با این روش می‌توانید او را به خواب ترغیب کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.